-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48913 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اين كه در سورة حمد از خداوند ميخواهيم كه ما را در راهي غيرراه مغضوبين، قرار ده، مغضوبين كيانند؟ اگر منظور كفار و مشركانند، پس چرا خداوند ميفرمايد: اگر كافران ميدانستند چقدر آنها را دوست دارم، از اشتياق جان ميباختند؟

خداي متعال بر اساس آيات و روايات فراواني، كافران ومشركان، بلكه ظالمان (آل عمران، 140) و فخرفروشان (نسأ، 36) و اسراف كنندگان (انعام، 141) و مانند اينها را دوست ندارد براي نمونه به آيات ذيل توجه كنيد:

ـ ...وَاللَّهُ لاَيُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ(بقره،276)

ـ ...إِنَّ اللَّهَ لاَيُحِبُّ الْكَـَفِرِينَ(آل عمران، 32 و روم،45)

و... بنابراين، اگر در روايتي تعبيري آمده كه برداشت دوستي از آن شده است (مانند يا داود! لو يعلم المدبرون عنّي كيف انتظاري لهم و رفقي بهم و شوقي الي ترك معاصيهم، لماتوا شوقاً اليّ و تقطعت ارسالهم من محبتي;(ميزان الحكمة، محمدي ري شهري، ج 4، ص 2792، دار الحديث، چ اول.) اي داود! اگر روي گردانان از من بدانند كه چه انتظاري براي آنها ميكشم و چه مهري به آنها ميورزم و چه اشتياقي به ترك معاصي از سوي آنها دارم، هر آينه از شوق من بميرند و از عشق من بندشان از هم بگسلد.

به اعتبار كفر و اعراض آنها نيست، بلكه به اعتبار فرصت توبه و اشتياق خدا به بازگشت از گناه و گرايش به سوي انسانيت و رسيدن به جايگاه واقعي انسان است; در واقع، اين دوستي از غفاريت و بخشندگي خدا نشأت ميگيرد و اگر كافران و گنهكاران اين لطف خدا را پاسخي مناسب ندهند، و همچنان بر كارهاي ناشايست خود پافشاري كنند، روشن است كه به سخط و قهر و غضب خدا گرفتار ميشوند و به عذاب دوزخ در ميآيند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.